ویزای شینگن

ویزای شینگن ( Schengen ) پس از امضای پیمانی به همین نام در سال 1985 میلادی بین کشورهای عضو ایجاد شد که طبق آن کشورهای منطقه شینگن محدودیت های مرزی را برای عبور و مرور اتباع خود حذف کردند.

در حال حاضر 26 کشور در این پیمان عضو هستند که عبارتند از:

بلژیک، دانمارک، فنلاند، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، مالت، نروژ، پرتغال، اسلوونی، سوئد، سوییس، اتریش، جمهوری چک، استونی، فرانسه، یونان، ایسلند، لتونی، لوکزامبورگ، هلند، لهستان، اسلواکی، اسپانیا و لیختن اشتاین.

منطقه شینگن بزرگترین منطقه بدون نیاز به ویزا و پاسپورت در سرتاسر جهان است و شهروندان هر یک از این کشورها به راحتی می توانند در تمام این منطقه سفر کنند. اما کشورهای عضو پیمان شینگن درباره عبور و مرور شهروندان کشورهایی که برای ورود به این منطقه نیاز به ویزا دارند سختگیرند.

شما برای ورود به منطقه شینگن نیاز به ویزای شینگن دارید که می تواند توسط هر یک از اعضای این پیمان صادر شود. با داشتن ویزای شینگن می توانید به تمامی کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنید اما در ابتدا باید حتما به کشور صادر کننده ویزای شینگن ورود کنید.

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

به صورت کلی 3 نوع ویزای شینگن وجود دارد که با توجه به هدف شما از سفر به منطقه شینگن، یکی از آنها برای شما صادر خواهد شد. تفاوت این ویزاها در مدت زمان اعتبار و شرایط و قوانین ورود و عبور و مرور شما در این منطقه خواهد بود.

انواع ویزای شینگن عبارتند از:

ویزای اتحادیه شینگن یا USV ) Uniform Schengen Visa )

این نوع ویزا معمول ترین ویزای شینگن است که اغلب متقاضیان به دنبال دریافت آن هستند.

در واقع ویزای اتحادیه شینگن همان ویزای گردشگری اروپا است که خود سه نوع مختلف دارد:

ویزای نوع A

ویزای نوع A همان ویزای ترانزیت فرودگاهی است که با داشتن آن تنها می توانید در یکی از فرودگاه های کشورهای عضو وارد شوید و پرواز خود برای رفتن به کشوری خارج از منطقه شینگن را تعویض کنید. با داشتن این نوع ویزا نمی توانید از فرودگاه خارج شوید.

ویزای نوع B

ویزای نوع B نیز یک ویزای ترانزیتی است که به شما اجازه می دهد ظرف مدت حداکثر 5 روز از کشوری در منطقه شینگن عبور کنید.

ویزای نوع C

ویزای نوع C مهمترین ویزای شینگن است که با داشتن آن می توانید در کشورهای عضو اقامت داشته باشید و بین آنها سفر کنید.

این ویزا نیز خود به سه دسته تقسیم می شود:

ویزای سینگل شینگن (یک بار ورود):

ویزای شینگن یک بار ورود (Single-entry) همانطور که از نامش پیداست تنها مجوز یک بار ورود به یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن را به شما می دهد و به محض خروج از آن کشور، اعتبار ویزای شما نیز به پایان خواهد رسید.

ویزای شینگن دو بار ورود:

با داشتن ویزای شینگن دو بار ورود (Double-entry) می توانید دو بار به کشوری در حوزه شینگن ورود کنید.

ویزای شینگن چند بار ورود (مولتی):

داشتن ویزای شینگن چند بار ورود یا مولتی (Multiple-entry) به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت و به دفعات متعدد به هر کدام از کشورهای عضو پیمان شینگن وارد و خارج شوید. تنها محدودیتی که این ویزا برای شما اعمال می کند، مدت اعتبار آن است. ویزای شینگن مولتی به شما این امکان را می دهد که هر 6 ماه، 90 روز در منطقه شینگن اقامت و تردد کنید.

ویزای اعتبار محدود منطقه ای یا LTV) Limited territorial validity ) 

این نوع از ویزای شینگن در شرایط خاص و اضطراری مانند پذیرفتن پناهندگان صادر می شود و نوعی ویزای موقت به شمار می رود. دارنده این نوع از ویزای شینگن تنها مجاز است در همان کشور صادر کننده ویزا و یا چند کشور محدود دیگر اقامت و سفر کند.

ویزای شینگن ملی (National Visa)

این نوع از ویزای شینگن مختص آن دسته از افرادی است که برای کار کردن، گذراندن دوره تحصیل و یا اقامت دائم باید در یکی از کشورهای حوزه شینگن اقامت طولانی داشته باشند. ویزای شینگن ملی نیز خود به دو دسته ویزای سینگل و ویزای مولتی تقسیم می شود.

شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای شینگن

در حالت کلی بسیاری از شرایط و مدارک اخذ ویزای شینگن در کشورهای عضو پیمان شینگن یکسان است اما ممکن است هر کشور شرایطی مختص به خود را نیز در فرآیند صدور اعمال کند.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن :

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا 
  • اصل گذرنامه فعلی و گذرنامه های قدیمی به همراه کپی از تمام صفحات ( گذرنامه شما باید حداقل تا سه ماه پس از تاریخ انقضای ویزا اعتبار داشته باشد.)
  • ترجمه رسمی تمامی صفحات شناسنامه
  • دو قطعه عکس جدید 4*6 زمینه سفید
  • پرینت گردش مالی 6 ماهه حساب بانکی به لاتین
  • تمکن بانکی به لاتین (حدود 95 یورو برای هر روز اقامت)
  • ترجمه رسمی مدارک ملکی نظیر سند خانه، اجاره‌نامه
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل و یا دعوت‌نامه دوستان و یا اقوام به عنوان میزبان در صورت اقامت در مسکن آنها ( کپی پاسپورت و کارت شناسایی میزبان و مدارک اثبات اقامت وی در حوزه شنگن الزامی میباشد.)
  • بیمه نامه مسافرتی معتبر با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو
  • ترجمه رسمی مدارک اثبات وضعیت شغلی شما در ایران

کارمندان دولت

  • گواهی اشتغال به کار
  • فیش حقوقی
  • مدرکی دال بر دارا بودن بیمه درمانی؛ برای مثال، لیست بیمه

مشاغل آزاد و بازرگانان

  • پروانه کسب / کارت بازرگانی
  • رسید پرداخت آخرین مالیات

دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها

  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و حکم استخدامی برای اعضای هیئت علمی

در صورت عدم اشتغال

  • سند اثبات رابطه خویشاوندی (شناسنامه) با فرد شاغل برای همسر و فرزندان
  • همچنین در صورتی که فرزند قصد دارد به تنهایی و با یکی از والدین سفر کند، حتما باید رضایت نامه محضری پدر و مادر موجود باشد.

ثبت درخواست ویزای شینگن

اما شاید مهمترین موضوع در فرآیند درخواست و صدور ویزا، گرفتن وقت سفارت است.

در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود گرفتن وقت سفارت یکی از مراحل دشواری است و ممکن است مدت زمان زیادی را از شما بگیرد. این موضوع به ویژه در ایام نزدیک به تعطیلات و یا مواقعی که شرایط سفر شما اضطراری است، می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

بنابراین بخش ویزای آژانس هواپیمایی شرق بهشت می تواند نسبت به دریافت وقت سفارت برای شما اقدام کند و در کوتاه ترین زمان ممکن وقت سفارت شما را تعیین کند.

ولی پس از ارائه مدارک به سفارت کشور و مورد نظر و انجام مصاحبه، امکان دارد بدلیل نقص مدارک و یا ناکافی بودن دلایل سفر، صدور ویزای شینگن شما رد (ریجکت) شود. در صورتی که ویزای شما ریجکت شود، حداقل برای مدت 6 ماه نمی توانید از سفارت هیچ کشور اروپایی دیگری درخواست ویزای شینگن کنید.

کارشناسان خبره آژانس هواپیمایی شرق بهشت در بخش ویزا با توجه به تجربیات متعدد و اطلاعات بروز خود، مدارک و شرایط شما را با دقت بالایی بررسی می کنند تا علاوه بر رفع نواقص احتمالی، شانس صادر شدن ویزای شینگن شما را افزایش دهند.

همکاران ما در بخش ویزا، ابتدا مدارک شما را بررسی می کنند و نواقص احتمالی را به شما تذکر می دهند. پس از تایید نهایی مدارک و پر کردن فرم های سفارت و فرم های آنلاین، نسبت به درخواست وقت سفارت برای شما اقدام می کنند.

همچنین پس از ترجمه، یک بار دیگر مدارک را بررسی می کنند تا نواقصی در آن موجود نباشد. سپس مدارک شما به سفارت کشور مورد نظر ارسال خواهد شد و شما برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه می کنید.

خدمات اخذ ویزای شرق بهشت

کارشناسان ویزای شرق بهشت تا آخرین لحظه مراحل صدور این ویزا در کنار شما خواهند بود تا شما بالاترین شانس برای دریافت ویزای شینگن را داشته باشید.

 

جهت ثبت درخواست، راهنمایی و مشاوره ( اخذ ویزای شینگن ) تماس حاصل فرمائید:

88960818  –  88983639  –  88989700  021