5/5 - (2 امتیاز)

پاریس احتمالا جذاب ترین و پربازدیدترین مقصد گردشگری سرتاسر جهان باشد. وجود جاذبه هایی مانند برج ایفل، تابلوی مونالیزا و موزه لوور، میدان شارل دوگل و طاق پیروزی، بلوار شانزلیزه ، کلیسای نوتردام و کافه های پاریسی باعث شده است سالانه میلیون ها نفر به فرانسه سفر کنند.

هر چند پاریس مملو از جاذبه های زیبایی است که شاید تماشای آنها و درک زیبایی های ذاتی پاریس هفته ها و ماه ها زمان نیاز داشته باشد. اما ما با تکیه بر تجربیات متعدد برگزاری تورهای موفق پاریس در آژانس هواپیمایی شرق بهشت، برنامه گشت پاریس را به نحوی طراحی کرده ایم تا در 3 روز بتوانید از اصلی ترین جاذبه های این شهر بازدید کنید.

 

برای مشاهده تورهای فرانسه کلیک کنید

 

روز اول گشت پاریس

اولین روز شما در برنامه گشت پاریس به بازدید مهمترین و شاخص ترین جاذبه های این شهر مانند برج ایفل، موزه لوور و طاق پیروزی اختصاص خواهد یافت.

اولین مقصد ما در روز اول گشت پاریس ، برج ایفل است. مطمئنا برج ایفل شاخص ترین جاذبه گردشگری فرانسه است که سفر به این کشور بدون بازدید از آن معنی نخواهد داشت. برای رسیدن به برج ایفل می توانید از خط 9 ( ایستگاه Trocadero)، خط 6 (ایستگاه Bir-Hakeim) و خط 8 (Ecole-Militaire) متروی پاریس استفاده کنید. اگر در ایستگاه Trocadero پیاده شوید و با ده دقیقه پیاده روی در مسیری زیبا به برج ایفل خواهید رسید.

همانطور که گفتیم برج ایفل از مهمترین جاذبه های گردشگری پاریس است و صف های طولانی برای بازدید از آن وجود دارد. برای بازدید از طبقات بالای برج ایفل دو راه دارید؛ استفاده از آسانسور و یا پله. برای بازدید از طبقات اول و دوم برج می توانید از پله استفاده کنید، البته به شرط اینکه دوست داشته باشید برای هر طبقه 300 پله را طی کنید. ولی برای رفتن به آخرین طبقه برج حتما باید از آسانسور استفاده کنید.

اگر بخواهید با پله به طبقه دوم بروید هزینه بلیت 10 یورو خواهد بود و اگر بخواهید از طبقه دوم تا طبقه آخر از آسانسور استفاده کنید باید 9 یوروی دیگر پرداخت کنید. بلیت آسانسور از همکف تا طبقه آخر نیز 25 یورو است.

برج ایفل

برج ایفل

 

بعد از بازدید از برج ایفل که حدود 2 ساعت به طول خواهد انجامید، وقت این است که  استراحت کوتاهی داشته باشید. کافی است از خیابان Rue Cler در کنار برج مقداری نوشیدنی و شیرینی فرانسوی بخرید و در پارک Champs de Mars بنشینید. تماشای برج ایفل و رفت و آمد باقی گردشگران در کنار خوردن شیرینی ها فرانسوی تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

بعد از اینکه به اندازه کافی استراحت کردید، به ایستگاه مترو Ecole-Militaire بروید و با استفاده از خط 8 و 1 مترو در ایستگاه Palais Royal Musee du Louvre پیاده شوید تا از یکی از بزرگترین موزه های دنیا بازدید کنید.

موزه لوور یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری پاریس است و معمولا صف های بسیار طولانی برای خرید بلیت وجود دارد. پیشنهاد می کنیم با خرید کارت اعتباری Museum Pass علاوه بر کاهش هزینه ها، در زمان نیز صرفه جویی کنید. هزینه این کارت برای 3 روز 30 یورو خواهد بود.

موزه لوور در واقع یک کاخ سلطنتی متعلق به پادشاهان فرانسه بوده است که بعد از انقلاب کبیر فرانسه به موزه تبدیل شده است. تابلوی مونالیزا، مجسمه های ونوس و آتنا، ستون قانون حمورابی و تالار ایران از شاخص ترین آثار نگهداری شده در این موزه هستند. همچنین ساختار شیشه ای هرم لوور نیز یکی از جاذبه های این موزه است. بلیت این موزه در صورتی که از کارت اعتباری استفاده نکنید 15 یورو است.

موزه لوور

موزه لوور

 

بعد از لذت بردن از شاهکارهای هنری موزه لوور، وقت این است که در یک کافه پاریسی اصیل خستگی در کنید. از میان باغ Tuileries عبور کنید تا به خیابان Rue de Rivoli و کافه Angelina برسید و یک فنجان شکلات داغ و یک کروسان خوشمزه بخورید.

بعد از کافه Angelina دوباره از میان باغ Tuileries عبور کنید تا به یکی از تاریخی ترین میدان های پاریس برسید. میدان تاریخی Place de la Concorde علاوه بر اینکه از زیباترین میدان های پاریس است که در میان آن یک ستون سنگی متعلق به دوران مصر باستان قرار دارد.

اما پیش از اینکه این ستون سنگی در این میدان نصب شود، در دوران وحشت و ترور پس از انقلاب فرانسه دستگاه گیوتین در این میدان بوده است. چهره های مشهوری همچون لویی شانزدهم و همسرش ماری آنتوانت، آنتوان لاوازیه و ماکسیمیلیان روبسپیر در همین میدان توسط گیوتین گردن زده شدند.

از اواسط ماه نوامبر تا اوایل ماه می در این میدان یک چرخ و فلک بزرگ قرار دارد که اگر دوست داشته باشید از بالای آن می توانید نمای زیبایی از پاریس را تماشا کنید.

میدان کنکورد

میدان کنکورد

 

بعد از بازدید از میدان کنکورد، وقت این است که در یکی از مشهورترین خیابان های دنیا قدم بزنید. بلوار شانزلیزه (Champs-Elysee) از شناخته شده ترین نام ها در پاریس است که علاوه بر تعداد زیادی رستوران و کافه، بوتیک و فروشگاه های لوکس و سالن های تئاتر، خط پایان مسابقات سالانه دوچرخه سواری توردو فرانس نیز هست. طول این خیابان 3/2 کیلومتر است که ارزش پیاده روی را دارد.

در انتهای این خیابان میدان شارل دوگل و طاق پیروزی پاریس قرار دارد که یکی دیگر از جاذبه های مطرح پاریس است. این بنا که یادبود رشادت سربازان فرانسوی در جنگ ها است، 50 متر ارتفاع دارد و در سال 1836 افتتاح شده است. در زیر این بنا نیز مقبره یکی از شهدای گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد.

با پرداخت 8 یورو می توانید به بالای این بنا رفته و یک نمای 360 درجه زیبا از پاریس را تماشا کنید. فراموش نکنید که میدان شارل دوگل یکی از بزرگترین میدان های دنیا است که دوازده خیابان مختلف به آن متصل می شوند و به نوعی مرکز پاریس به حساب می آید.

طاق پیروزی

طاق پیروزی

 

بعد از تماشای پاریس از فراز طاق پیروزی میدان شارل دوگل، اولین روز گشت پاریس شما به پایان می رسد و شما می توانید برای استراحت به هتل محل اقامتتان بروید یا در خیابان های پاریس گشت و گذار کنید.

 

روز دوم گشت پاریس

در دومین روز به بازدید از کلیسای Sainte-Chapelle و کلیسای نوتردام خواهیم رفت. نزدیکترین راه رسیدن به این کلیساها استفاده از خط 4 متروی پاریس و ایستگاه Cité است. اما پیشنهاد می کنیم با کمی پیاده روی (20 دقیقه)، مسیر جذابتری را تجربه کنید. در ایستگاه Louvre-Rivoli پیاده شوید و پیاده به سمت رود سن حرکت کنید. با قدم زدن در حاشیه رود سن به پل Pont Neuf که قدیمی ترین پل پاریس است برسید. با عبور از روی پل به جزیره Cite و کلیساها خواهید رسید.

کلیسای Sainte-Chapelle یکی از زیباترین کلیساهای اروپا است که در سال 1248 در سبک گوتیک ساخته شده است. در این کلیسا می توانید یکی از بهترین تزئینات و شیشه های رنگی در اروپا را از نزدیک ببینید. همچنین ساختمان Conciergerie نیز در کنار این کلیسا قرار دارد که بعد از انقلاب کبیر فرانسه، زندان موقت محکومین به اعدام بوده است. بلیت این دو مجموعه با هم 15 یورو است.

بعد از بازدید از کلیسای Sainte-Chapelle با پیاده روی کوتاهی به کلیسای نوتردام خواهید رسید. اما پیش از آن با پلاکی روی زمین روبرو خواهید شد؛ Point Zero. این نقطه دقیقا مرکز تاریخی پاریس است.

ساخت کلیسای نوتردام در سال 1345 میلادی به پایان رسیده است و یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی فرانسه و آثار شاخص معماری گوتیک است. برای بازدید از داخل کلیسا باید 10 یورو پرداخت کنید اما زیبایی اصلی این کلیسا که بیشتر به خاطر داستان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو به شهرت رسیده است، برج های بلند 69 متری و مجسمه های گارگویل (gargoyle) آن است. از بالای برج ها می توانید نمای زیبایی از رود سن و پاریس را تماشا کنید.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

 

بعد از بازدید از کلیسای نوتردام از جزیره Cite خارج نشوید. کافه Au Vieux Paris d’Arcole در این جزیره یکی از بهترین نقاط برای خوردن یک ناهار ارزان و خوشمزه پاریسی است.

بعد از خوردن ناهار از پل Pont de la Tournelle عبور کنید و در مسیر رود سن حرکت کنید تا به یکی از جالب ترین نقاط پاریس برسید؛ جایی که تعداد زیادی دکه و دستفروش خواهید دید که کتاب، مجله، صفحه موسیقی و انواع آثار دست دوم را می فروشند. اگر عاشق ادبیات و هنر هستید دست خالی از این فروشنده ها عبور نخواهید کرد.

در ادامه مسیر به یکی دیگر از موزه های زیبای پاریس خواهید رسید. در موزه Musee d’Orsay بزرگترین کلکسیون آثار هنری سبک امپرسیونیست در جهان را خواهید یافت. اما این موزه زمانی یک ایستگاه قطار قدیمی بوده است که معماری آن نیز به اندازه کافی جذاب و با شکوه است. اگر به سینما علاقه داشته باشید و فیلم سینمایی Hugo را تماشا کرده باشید، این ایستگاه قطار را نیز به خاطر خواهید آورد. هزینه بلیت این موزه 12 یورو است.

موزه اورسی

موزه اورسی

 

بعد از بازدید از موزه سوار مترو شوید و در ایستگاه Lamarck از مترو پیاده شوید، حال در محله زیبای Montmartre هستید. این محله یکی از مناطق زیبای پاریس است که می توانید تصاویر جذابی در آن ثبت کنید. در راه رسیدن به کلیسای Sacre-Coeur به میدان Place du Tertre خواهید رسید که مملو از نقاشان و هنرمندانی است که می توانید از آنها خرید کنید و یا سفارش نقاشی چهره خود را به آنها بدهید.

کلیسا Sacre-Coeur یکی از زیباترین کلیساهای فرانسه است که در سال 1914 در بلندترین نقطه پاریس ساخته شد.با پیمودن 300 پله می توانید به بالای گنبد این کلیسا که یادبودی برای کشته شدگان فرانسوی در جنگ با امپراطوری پروس است بروید.

بعد از تماشای کلیسای Sacre-Coeur می توانید به هتل خود بازگردید تا بدین ترتیب روز دوم گشت پاریس نیز به پایان برسد.

 

روز سوم گشت پاریس

در سومین و آخرین روز از گشت پاریس ، به بازدید یکی از زیباترین مجموعه های سلطنتی سراسر دنیا خواهیم رفت. کافی است سوار خط C (RER C) قطار پاریس شوید تا پس از 45 دقیقه به کاخ ورسای برسید.

مجموعه باغ و کاخ ورسای بزرگترین مجموعه سلطنتی دنیا است که از سال 1682 تا 1789 میلادی (انقلاب کبیر فرانسه) مقر حکمرانی پادشاهان فرانسه بوده است. این مجموعه زیبا نمادی از شکوه دوران امپراطوری فرانسه و یک شاهکار معماری بی نظیر است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. همچنین این کاخ شاهد امضای معاهده صلح جنگ جهانی اول بوده است که به معاهده ورسای معروف شده است.

بازدید از تمام بخش های کاخ و باغ های ورسای شاید یک روز کامل وقت بگیرد اما می توانید با 4 الی 5 ساعت از بخش های مهم آن بازدید کنید. با پرداخت 20 یورو می توانید از کاخ و باغ ها بازدید کنید. اما اگر دوست داشتید تنها به بازدید کاخ بروید می توانید 18 یورو پرداخت کنید.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

 

بعد از بازدید از ورسای برنامه روز سوم گشت پاریس شما نیز به پایان خواهد رسید و شما بر اساس زمان پرواز، آزاد هستید تا در پاریس گشت و گذار کنید و یا آماده رفتن به فرودگاه و برگشت شوید.

 

پاریس از زیباترین شهرهای دنیا و پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری است. بازدید از تمام زیبایی های این شهر و درک فرهنگ پاریسی بیش از چندین ماه زمان نیاز دارد. اما ما سعی کردیم با طراحی یک برنامه سه روزه برای گشت پاریس ، شما را با مهمترین جاذبه های این شهر آشنا کنیم.