شنبه 29 اردیبهشت 1403
اشتراک گذاری در تاریخ: 2019/04/23

asdasdasdasd

5/5 - (3 امتیاز)

فرانسه از دیرباز یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری دنیا بوده و بیشترین تعداد گردشگر ورودی در سرتاسر دنیا را از آن خود کرده است. شما می توانید تمام مدت عمرتان را در فرانسه سپری کنید اما باز هم از تمام زیبایی های این کشور سیر نشوید. فرانسه علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی متعدد، تاثیرات زیادی بر فرهنگ جهانی داشته و الهام بخش بسیاری از هنرمندان دنیا بوده است. بسیاری از داستان ها و فیلم های مطرح تاریخ دنیا که با آنها خاطره دارید در فرانسه اتفاق افتاده اند.

احتمالا با شنیدن نام فرانسه پیش از هر چیز به یاد پاریس خواهیم افتاد. زیبایی و شکوه رویایی پاریس یک جواهر بی نظیر در قلب فرانسه است که پیش از هر شهر دیگری در دنیا جذابیت دارد. اما زیبایی و جذابیت ذاتی فرانسه نه در پاریس، که در طبیعت بینظیر این کشور نهفته است؛ سواحل آفتابی با ماسه های سفید، قله های بلند پوشیده از برف، جنگل های انبوه و دشت ها و مراتع حاصلخیز.

اما یکی دیگر از جذابیت های این کشور رویایی، سبک زندگی و فرهنگ این کشور است که افراد زیادی را در سرتاسر دنیا شیفته خود کرده است. همچنین نباید از غذاهای خوشمزه این کشور مانند راتاتویی و پنیرهای خوشمزه فرانسوی غافل شد.

اگر شما هم دوست دارید با این کشور بیشتر آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید.

 

برای مشاهده تورهای فرانسه کلیک کنید

 

وضعیت جغرافیایی و آب و هوا

فرانسه بزرگترین کشور غرب اروپا است که در شمال شرق با بلژیک و لوکزامبورگ، در شرق با آلمان، سوییس و ایتالیا و در جنوب با دریای مدیترانه و موناکو، در جنوب غربی با اسپانیا و آندورا هم مرز است و از شمال غرب به کانال مانش و از غرب به اقیانوس اطلس راه دارد.

همانطور که پیشتر گفتیم فرانسه طبیعتی زیبا و متنوع دارد. از کوه های سر به فلک کشیده آلپ و پیرنه (Pyrenees) تا دره های زیبای رود رون (Rhône) و از دشت های فراخ نرماندی تا ساحل اقیانوس اطلس.

همین ویژگی های طبیعی باعث می شود که فرانسه مقصدی محبوب برای گردشگران در تمام طول سال باشد. تابستان های فرانسه طولانی و گرم است اما زمستان های سردی نیز دارد به طوری که مناطق مرتفع این کشور از برف پوشیده می شود.

در تابستان ها (ژوئن تا آگوست) که اکثر مناطق فرانسه گرم و آفتابی هستند، فصل اوج گردشگری است و اگر قصد دارید در این زمان از این کشور بازدید کنید، باید خود را برای روبرو شدن با سیل جمعیت در شهرهای بزرگ، جاذبه های اصلی و تفرجگاه های ساحلی آماده کنید.

جنوب فرانسه بدلیل نزدیکی به دریای مدیترانه در فصل های بهار (مارس تا می) و پاییز (سپتامبر تا اکتبر) هوای خوبی دارد و خلوت تر از تابستان است. همچنین قیمت ها نیز در این فصول کاهش خواهد یافت. اما در فصل زمستان (دسامبر تا مارس) گردشگران زمستانی برای اسکی در دامنه های پر برف آلپ و پیرنه به فرانسه بر می گردند و تفرجگاه های کوهستانی مملو از جمعیت خواهد شد.

مناطق شمال شرقی فرانسه تابستان های گرم اما زمستان های سردتری دارند و در تمام فصول سال احتمال بارش باران (و برف در زمستان) وجود دارد. اما مناطق غربی بدلیل نزدیک بودن به اقیانوس اطلس آب و هوای متعادل تری دارند. اما تابستان های این منطقه به شدت گرم و آفتابی است. پس قبل از سفر به این مناطق عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب خود را فراموش نکنید.

طبیعت فرانسه

طبیعت فرانسه

مردم، زبان و واحد پول

دین غالب مردم فرانسه مسیحیت کاتولیک است که 66 % مردم را شامل می شود. 14 % فرانسوی ها پروتستان هستند و حدود 10 درصد نیز پیرو دین اسلام هستند. فرانسوی ها مردمی خونگرم هستند اما به آداب و رسوم خود بسیار اهمیت می دهند. به عنوان مثال در میهمانی های رسمی، نباید پیش از میزبان و یا میهمان بسیار مهم غذا خوردن را آغاز کنید.

همانطور که قابل پیش بینی است، زبان اصلی مردم این کشور فرانسوی است اما در بعضی از مناطق ممکن است با لهجه های متفاوتی صحبت شود. هر چند فرانسوی ها و انگلیسی ها از گذشته با یکدیگر دشمنی داشته اند و هر دو نسبت به زبان خود بسیار حساس هستند، اما اغلب مردم فرانسه قادرند تا حدی به انگلیسی صحبت کنند.

فرانسه نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی از واحد پول یورو استفاده می کند.

 

جاذبه های گردشگری فرانسه

مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس

تور دو فرانس بزرگترین مسابقه دوچرخه سواری جهان است که هر ساله در فرانسه برگزار می شود. حضور در بین تماشاچیان این مسابقه و تجربه هیجانی که در حاشیه مسیر مسابقه جریان دارد، یکی از جذاب ترین فعالیت های گردشگری ورزشی در دنیا است. هر چند مسیر این مسابقه هر سال تغییر می کند، اما همیشه این مسیر از تعدادی از زیباترین مناطق فرانسه می گذرد و شما می توانید علاوه بر تماشای مسابقه دوچرخه سواری، از مناطق زیبای فرانسه نیز دیدن کنید.

 

مونت سنت میشل

شاید مونت سنت میشل شناخته شده ترین اثر در منطقه نرماندی باشد که سالانه گردشگران برای تماشای جاذبه طبیعی و تاریخی آن سفر می کنند. مونت سنت میشل در واقع یک جزیره صخره ای در فاصله یک کیلومتری ساحل نرماندی است که در سال 708 قلعه ای بر روی آن ساخته شده است. اما زیبایی طبیعی این جزیره به جزر و مد آب مربوط می شود. هنگام مد آب، مونت سنت میشل به یک جزیره کامل تبدیل می شود اما هنگامی که ارتفاع آب کاهش می یابد (جزر) این جزیره به ساحل متصل می شود.

مونت سنت میشل

مونت سنت میشل

 

کاخ ورسای

مجموعه کاخ های ورسای یک شاهکار بینظیر هنر و معماری است که حدود 100 سال مرکز قدرت امپراطوری فرانسه پیش از انقلاب کبیر بوده است. در این مجموعه که به خوبی حفظ شده است می توانید شکوه دوران پادشاهی فرانسه، بخصوص لویی شانزدهم، را از نزدیک تماشا کنید و محو زیبایی و تجمل آن شوید. ورسای مملو از تزئینات طلایی شگفت انگیز، آثار هنری شاخص و لوازم زندگی لوکس و سلطنتی است. همچنین باغ های این مجموعه نیز یک شاهکار بی نظیر است. ورسای بزرگترین مجموعه کاخ سلطنتی دنیا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای

 

فستیوال فیلم کن

هر ساله فصل بهار سواحل و تفرجگاه های ساحلی شهر کن مملو افرادی می شود که برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم کن به این منطقه سفر کرده اند. در این مراسم برترین هنرپیشه ها و کارگردانان از سرتاسر دنیا گرد هم می آیند تا یکی از مهمترین گردهمایی های سینمایی دنیا را رقم بزنند. حتی اگر علاقه ای به تماشای فیلم ها نداشته باشید، حضور در این شهر در زمان برگزاری این جشنواره یکی از بهترین تجربه هایی است که در فرانسه خواهید داشت.

 

پاریس

وجود جاذبه های شگفت انگیز و مطرحی مانند موزه لوور، برج ایفل، طاق پیروزی، خیابان شانزلیزه و کلیسای نوتردام دلیلی کافی برای بازدید از پاریس نیست؟؟؟

 

خرید در فرانسه

اگر به فکر خرید یک سوغاتی ارزشمند از فرانسه هستید، می توانید به سوغاتی هایی مانند لباس و زیورآلات، عطر و ادکلن، ظروف شیشه و کریستالی، پنیر، قهوه و نوشیدنی های فرانسوی فکر کنید. گالری لافایت (Galeries Lafayette) و لو پرینتمپس (Le Printemps) از بزرگترین مراکز خرید پاریس هستند که می توانید ساعت ها به گشت و گذار در فروشگاه های متعدد آنها بپردازید و سوغاتی های مورد نظر خود را خریداری کنید.

اما اگر بدنبال بازاری هستید که بتوانید محصولات ارزان تری پیدا کنید و حتی با چانه زدن تخفیف بگیرید، بهتر است به بازارهای سنتی حومه شهرها بروید. یکی از معروفترین بازارها در این سبک را می توانید در منطقه Porte de Clignancourt پاریس پیدا کنید. با گشت و گذار در این بازار و دیدن اشیای عجیب و غریب و حتی عتیقه ای که فروشندگان دارند شگفت زده خواهید شد.

 

غذا و خوراکی در فرانسه

غذا یکی از اصلی ترین جنبه های زندگی فرانسوی ها است. شاید بازدید از موزه لوور و عکس گرفتن با برج ایفل بسیار اهمیت داشته باشد، اما نباید از خوردن کروسان و یک فنجان قهوه در کافه های پاریس چشم پوشی کنید. کافه ها و رستوران های فرانسه یکی از جاذبه های بسیار مهم فرانسه به حساب می آیند.

سرآشپزهای فرانسوی بیشتر از اینکه آشپز باشند، یک هنرمند هستند. آنها به جزئیات هر غذا توجه زیادی دارند و یک اثر هنری بی نقص را سر میز شما خواهند آورد. غذاهای فرانسوی از تنوع زیادی برخوردارند و از انواع مواد اولیه در پخت غذاها استفاده می کنند.

اگر به سبزیجات و غذاهای سالم علاقه داشته باشید، راتاتویی (Ratatouille) انتخاب خوبی برای شماست. این غذا از ترکیب سبزیجات مختلف مانند گوجه، پیاز، بادمجان، کدو درست می شود و یکی از مشهورترین غذاهای فرانسوی است. همچنین اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید پیشنهاد می کنیم حتما سول میونیر (Sole Meuniere) را امتحان کنید. این غذا نوعی ماهی سوخاری است که با سس مخصوصی سرو می شود.

اما فرانسوی ها غیر از غذای اصلی، به دسر هم اهمیت زیادی می دهند. پس از صرف غذا می توانید انواع تارت و کیک ها را به همراه یک فنجان قهوه اصیل فرانسوی سفارش دهید.

غذا و خوراکی در فرانسه

غذا و خوراکی در فرانسه

 

پرواز به فرانسه

در حال حاضر چهار پرواز مستقیم از تهران به پاریس انجام می شود که عبارتند از:

پرواز شرکت هواپیمایی ماهان که روزهای شنبه و پنجشنبه ساعت 6:50 تهران را به مقصد فرودگاه شارل دوگل پاریس ترک می کنند و پس از 6 ساعت پرواز به پاریس می رسند.

دو پرواز دیگر مسیر تهران به پاریس متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر است که روزهای دوشنبه ساعت 18 و روزهای جمعه ساعت 9 از تهران پرواز می کند و 6 ساعت بعد در پاریس خواهید بود. پروازهای ایران ایر کمی نسبت به ماهان گرانتر است.

تمامی این پروازها در فرودگاه شارل دوگل (CDG) می نشینند که در 23 کیلومتری شمال شرق پاریس قرار دارند.

 

اقامت در فرانسه

سالانه بیش از 85 میلیون گردشگر به فرانسه سفر می کنند تا از تعطیلات خود را در این کشور رویایی سر کنند. پس کاملا طبیعی است که فرانسه یکی از بهترین کشورهای دنیا از منظر تعداد و کیفیت خدمات اقامتی در سرتاسر دنیا باشد. در فرانسه تقریبا همه نوع امکانات اقامتی پیدا خواهید کرد؛ از هتل های لوکس و گران قیمتی که مانند یک کاخ سلطنتی هستند تا هاستل ها و مهمان خانه های ارزان قیمت. پس با توجه به بودجه و سلیقه خودتان می توانید مکان مناسبی برای اقامتتان انتخاب کنید.

هتل های فرانسه از کیفیت خوبی برخوردارند و قیمت مناسبی نیز دارند. اما حواستان باشد در مواقعی که گردشگران زیادی به فرانسه سفر می کنند، قیمت هتل ها افزایش پیدا می کند و حتی ممکن است در بعضی از هتل ها اتاق خالی نیز پیدا نکنید.

 

حمل و نقل در فرانسه

اگر قصد گشت و گذار در فرانسه و بین شهرهای این کشور را دارید، گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما است. اگر به رانندگی کردن علاقه دارید می توانید به یکی از دفاتر اجاره خودرو مراجعه کنید. شرکت های داخلی و بین المللی متعددی در فرانسه فعال هستند و در اکثر پایانه های مسافری، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و مراکز مهم گردشگری نمایندگی دارند.

و شاید بهترین راه برای حمل و نقل بین شهرهای فرانسه استفاده از قطارهای تندرو باشد. سیستم حمل و نقل ریلی فرانسه بسیار گسترده است و تقریبا تمام شهرها را به یکدیگر متصل می کند. این قطارها نه تنها سرعت و کیفیت قابل قبولی دارند، بلکه هزینه آنها نیز نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل پایین تر است. فقط فراموش نکنید پیش از سوار شدن، باید بلیت خود را در دستگاه های نارنجی رنگ موجود در ایستگاه تایید کنید.

   

4 دیدگاه برای “هر آنچه برای سفر به فرانسه باید بدانید”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در تاریخ: 2018/12/30

هر آنچه برای سفر به فرانسه باید بدانید

هر آنچه برای سفر به فرانسه باید بدانید

هر آنچه برای سفر به فرانسه باید بدانید

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *