5/5 - (2 امتیاز)

تور تهرانگردی اقامتی

تهران

محصور شده از سه طرف توسط کوه ها با عرض سی و طول پنجاه کیلومتر، با داشتن بیست و دو منطقه، چهار فصل و چهار رودخانه و بیش از سیصد قنات و چاه به همراه بیش از پانزده میلیون جمعیت از اقوام و ملیت های گوناگون، تهران را تبدیل به پایتخت مهم و عجیب ایران کرده است که این جایگاه را بیش از دو قرن دارا می باشد. مکانی عالی برای کشاورزی، دامپروری و دفاع و مرکزیت داشتن، تهران را به بهترین گزینه برای پایتخت بودن بدون هیچ رقیبی تا به امروز تبدیل کرده است.

تاریخ تهران به بیش از هزار سال پیش برمی گردد، زمانی که سلسله ی آل بویه شروع به ساخت و سازی اندک جهت زندگی در تهران نمودند. تهران در آن زمان قریه ای بیش نبود و در کنار راگا یا ری باشکوه به چشم نمی آمد تا اینکه با حمله ی مغول ری نابود شد و تهرانی که اول بار در قرن سوم هجری، نامی از آن برده شده بود شروع به رونق گرفتن کرد. اندک اندک ساکنان بیش تری به این قریه آمدند تا اینکه در زمان صفویان برای اولین بار ساخت و ساز شهرسازی در اینجا آغاز گردید. صفویان که پایتخت خود را در شهر قزوین بنا کرده بودند برای زیارت امام زاده حمزه(ع) در مجاورت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و امام زاده طاهر(ع) به تهران می آمدند چرا که معتقد بودند از نوادگان امام زاده حمزه(ع) هستند. این رفت و آمدها باعث شد تا مکانی را برای احداث کوشکی کوچک در نظر بگیرند که آن مکان همان مکان امروزی کاخ گلستان تهران می باشد. هسته ی اصلی شهر تهران در اینجا با چهار محله شکل گرفت به همراه صد و چهارده برج و بارو در اطراف آن که امروزه به طور تقریبی حریم منطقه دوازده تهران می باشد.

از آن حصار صفوی تقریباً چیزی به جا نمانده است چرا که توسعه ی شهری در سال ها و سلسله های بعد منجر به تخریب بیش تر سازه های صفوی گردید. در دوران افشاریان و زندیان تهران فروغ خاصی را به خود ندید تا اینکه قاجارها با انتخاب تهران به عنوان پاییتخت در حدود دویست و پنجاه سال پیش این شهر را تبدیل به مهمترین شهر خاورمیانه کردند که از آن زمان به بعد مبدا بسیاری از تغییرات منطقه ای و جهانی شد……..   

تور تهرانگردی اقامتی

تور تهرانگردی اقامتی

تور تهرانگردی اقامتی