شنبه 29 اردیبهشت 1403
اشتراک گذاری در تاریخ: 2019/04/23
5/5 - (3 امتیاز)

بارسلونا یکی از شناخته شده ترین مقصدهای گردشگری دنیا و پرطرفدارترین شهر اسپانیا از نظر گردشگران است. آثار معماری شگفت انگیز آنتونی گائودی، موزه های زیبا، آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو، بازارهای هیجان انگیز، رستوران ها و کافه های خوشمزه و ساحل مدیترانه باعث شده اند تا این شهر در اکثر اوقات مملو از گردشگران باشد.

طراحی یک برنامه گشت بارسلونا برای 3 روز هم کار دشواری است و هم کار آسانی. بارسلونا شهر بسیار بزرگی است و مناطق مختلف آن هر کدام جذابیت های خاص خودش را دارد. همچنین بازدید از جاذبه های متعدد و متنوع آن می تواند زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد.

به همین دلیل ما با تکیه بر تجربیات متعدد آژانس هواپیمایی شرق بهشت در برگزاری موفق تورهای بارسلونا، یک برنامه گشت بارسلونا برای شما طراحی کرده ایم تا بتوانید در 3 روز نهایت استفاده را از زمان خود داشته باشید و بیشترین لذت از سفر به بارسلونا را ببرید.

 

برای مشاهده تورهای اسپانیا کلیک کنید

 

برنامه گشت بارسلونا در 3 روز

یکی از پیشنهادات اولیه ما به شما این است که حتما از کارت های اعتباری گردشگری شهر بارسلونا استفاده کنید. با استفاده از این کارت ها می توانید بلیت ورودی جاذبه ها را با تخفیف و حتی بعضی اوقات رایگان بازدید کنید. همچنین این کارت ها شما را از ایستادن در صف های طولانی جاذبه ها معاف می کند.

 

روز اول گشت بارسلونا

اولین روز گشت بارسلونا بر گشت و گذار در مرکز شهر بارسلونا تمرکز دارد. در این روز به صورت پیاده در شهر گشت و گذار خواهید کرد و تعدادی از شاخص ترین آثار گائودی و یکی از خیابان های اصلی بارسلونا را خواهید دید.

بدون شک ساختمان کازا باتیو (Casa Batlló) یکی از شناخته شده ترین بناهای طراحی شده توسط آنتونی گائودی در بارسلونا است، پس بهتر است اولین روز گشت بارسلونا را با بازدید از این جاذبه آغاز کنید. هر چند تماشای نمای حیرت انگیز این ساختمان از بیرون نیز حسابی جذاب است، اما پیشنهاد می کنیم از درون این ساختمان نیز بازدید کنید. علاوه بر این فراموش نکنید از پشت بام این ساختمان نیز حتما بازدید کنید.

بلیت ورودی این مجموعه 5/24 یورو است اما اگر از کارت های گردشگری بارسلونا استفاده کنید، می توانید این جاذبه را به صورت رایگان و بدون ایستادن در صف بازدید کنید.

کازا باتیو

کازا باتیو

 

یکی دیگر از آثار جذاب گائودی که آخرین ساختمان شهری وی نیز هست، ساختمان کازا میا (Casa Milá) است که با نام لاپدررا (La Pedrera) نیز شناخته می شود. برای رسیدن به این بنا کافی است چند دقیقه از کازا باتیو پیاده روی کنید.

کازا میا بیشتر از این که یک ساختمان باشد، یک مجسمه تمام عیار است. ترکیب بالکن های فلزی و نمای سنگی توانسته است این اثر را در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برساند. نمای سنگی کازا میا بسیار جذاب و حیرت انگیز است اما به محض اینکه وارد ساختمان شوید، این زیبایی چندین برابر می شود. وقتی وارد حیاط مرکزی این ساختمان شوید تازه متوجه شاهکار گائودی در طراحی فضای نورگیر کازا میا خواهید شد.

اما عجایب کازا میا هنوز به پایان نرسیده است. وقتی به روی پشت بام این ساختمان بروید از خلاقیت گائودی در طراحی پلکان ها و دودکش ها شگفت زده خواهید شد. علاوه بر این از بالای کازا میا منظره شگفت انگیزی از بارسلونا خواهید داشت.

بهای بلیت ورودی این مجموعه 22 یورو است اما در صورت داشتن کارت های گردشگری بارسلونا می توانید از تخفیف های ویژه ای استفاده کنید.

از دیدن جاذبه ها خسته شده اید؟ حدود 15 دقیقه به سمت جنوب پیاده روی کنید تا به خیابان زیبای لاس رامبلاس (Las Ramblas) برسید. این خیابان یکی از مشهورترین خیابان های بارسلونا است که قدم زدن در آن می تواند یکی از بهترین فعالیت های شما در این شهر باشد.

در ابتدای این خیابان فواره ای قرار دارد که بر اساس باور مردم اگر از آب آن بخورید باز هم به بارسلونا باز خواهید گشت. بعد از اینکه حسابی از زیبایی این خیابان لذت بردید، وقت این است که به یکی از کافه ها و رستوران های متعدد خیابان لاس رامبلاس رفته و یک ناهار اصیل کاتالونیایی را تجربه کنید.

بعد از استراحت و خوردن یک ناهار خوشمزه، وقت این است که به قدیمی ترین و مشهورترین بازار سنتی بارسلونا سر بزنید. بازار La Boqueria که زمانی بیرون از دروازه های بارسلونا قرار داشته، از دیرباز به عنوان مکانی که هر چیزی را در آن پیدا می کنید شناخته می شده است.

امروز نیز بازار La Boqueria هنوز محبوبیت زیادی در بین شهروندان و گردشگرانی که به بارسلونا سفر می کنند دارد. در این بازار می توانید هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید؛ میوه های تازه، شیرینی های سنتی بارسلونا، پوشاک و جواهرات و اشیای کمیاب. علاوه بر اینها، معماری قرن نوزدهمی این بازار نیز جذابیت زیادی دارد.

در انتهای خیابان لاس رامبلاس با منظره ای زیبا از یک ستون بلند و پس زمینه دریای مدیترانه روبرو خواهید شد. بر فراز این ستون 60 متری مجسمه ای برنزی از کاشف ایتالیایی قاره آمریکا، کریستف کلمب قرار دارد. این بنای یادبود برای نمایشگاه بین المللی اسپانیا در سال 1888 ساخته شده است.

با پرداخت 4/5 یورو می توانید وارد این بنا شوید تا منظره ای زیبا از بندر بارسلونا و یا خیابان لاس رامبلاس داشته باشید. البته با داشتن کارت های گردشگری بارسلونا می توانید از تخفیف های خوبی برخوردار شوید.

یادبود کریستف کلمب

یادبود کریستف کلمب

 

مگر می شود آبی مدیترانه را ببینید و هوس سوار قایق شدن به سرتان نزند، آنهم بعد از این مقدار پیاده روی؟ بعد از بازدید از یادبود کریستف کلمب، فاصله زیادی با بندر بارسلونا ندارید و با چند دقیقه پیاده روی می توانید به تعداد زیادی باشگاه تفریحات دریایی برسید.

یکی از بهترین مجموعه ها Las Golondrinas است که با داشتن کارت گردشگری شهر بارسلونا می توانید در تور قایق سواری 90 دقیقه ای آن به طور رایگان شرکت کنید. البته شرکت های دیگری نیز وجود دارند که تورهای مختلف با زمان و مسیرهای متفاوتی برگزار می کنند.

بعد از قایق سواری در دریای مدیترانه می توانید سری به موزه تاریخ کاتالونیا و آکواریوم بارسلونا بزنید. این دو مجموعه بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و از بنای یادبود کریستف کلمب تنها 10 دقیقه فاصله دارند. بازدید از آکواریوم بارسلونا فعالیتی جذاب بخصوص برای خانواده ها است و می توانید انواع گونه های دریایی را در آن مشاهده کنید.

همچنین موزه تاریخ کاتالونیا اطلاعات مفیدی از تاریخ این منطقه و زندگی مردمان آن از پیش از تاریخ تا به امروز به شما ارائه می دهد. بلیت آکواریوم 20 یورو و بلیت موزه تاریخ کاتالونیا 5/6 یورو است که با کارت های گردشگری بارسلونا می توانید به صورت رایگان بازدید کنید.

بدین ترتیب اولین روز گشت بارسلونا به پایان خواهد رسید و با رفتن به سمت هتل، باید برای روز دوم گشت بارسلونا استراحت کنید.

 

روز دوم گشت بارسلونا

دومین روز گشت بارسلونا با گشت و گذار در منطقه شمال شرق شهر ادامه خواهد یافت. اولین بنایی که بازدید خواهیم کرد، شاخص ترین نماد بارسلونا است. کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) شاهکار آنتونی گائودی است که ساخت آن از سال 1882 میلادی آغاز شده و تا سال 2030 نیز به پایان نخواهد رسید.

البته با این وجود می توانید با پرداخت 5/17 یورو از داخل این کلیسای زیبا بازدید کنید. علاوه بر بازدید از داخل کلیسا، می توانید با بالا رفتن از یکی از برج های آن، نمای فوق العاده زیبایی از شهر جاودانه بارسلونا را تماشا کنید. البته فراموش نکنید که این کلیسا یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری بارسلونا است و در اکثر اوقات صف های طولانی گردشگران در انتظار بازدید از این بنا هستند. بنابراین بهتر است پیش از رفتن به این کلیسا، بلیت خود را آنلاین رزرو کنید.

ساگرادا فامیلیا

ساگرادا فامیلیا

 

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به معماری علاقه دارید، می توانید با ده دقیقه پیاده روی از کلیسای ساگرادا فامیلیا به یکی از دیگر آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو بروید. مجموعه سنت پائو (Recinte Modernista Sant Pau) در محله گوتیک، یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری بارسلونا است اما در این مدت کم توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند.

این مجموعه در گذشته بیمارستانی بوده است و امروز می توانید با پرداخت 14 یورو از بخش هایی از آن بازدید کنید. البته برای دارندگان کارت های گردشگری بارسلونا می توانید از تخفیف های ویژه استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای مقصد بعدی در دومین روز گشت بارسلونا ، بازدید از پارک گوئل است. اما بهتر است قبل از رسیدن به پارک گوئل سری به موزه گائودی (Gaudí Experience) بزنید. این موزه و نمایشگاه شما را با زندگی و آثار این معمار برجسته اسپانیایی بیشتر آشنا می کند و بیش از 9 یورو برای شما هزینه ندارد.

بعد از بازدید از موزه گائودی، زمان بازدید یکی دیگر از شاهکارهای اوست. پارک گوئل که در تپه های شمالی شهر بارسلونا ساخته شده است، زمانی برای سکونت طبقه مرفه شهر در نظر گرفته شده بود اما به مرور زمان به یک پارک عمومی تبدیل شده است.

در این مجموعه می توانید انواع مختلفی از شاهکارهای آنتونی گائودی را تماشا کنید؛ تجربه بی نظیر که بیشتر مانند قدم زدن در باغ های خیالی شاه پریان  است. در گذشته بازدید از این مجموعه رایگان بوده است اما امروزه برای کنترل تعداد بالای متقاضیان، بخش هایی از آن نیازمند خرید بلیت است که متاسفانه برای بازدید از جاذبه های اصلی پارک باید بلیت تهیه کنید. اما بلیت این مجموعه تنها 5/7 یورو است. ولی با اینحال بهتر است بلیت خود را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید تا با مشکل صف های طولانی مواجه نشوید. همچنین در گوشه ای از این پارک منزل گائودی که اکنون به موزه تبدیل شده است را نیز می توانید تماشا کنید.

پارک گوئل

پارک گوئل

 

با بازدید کامل از پارک گوئل، دومین روز گشت بارسلونا نیز به اتمام خواهید رسید و با رفتن به هتل محل اقامت باید برای آخرین روز گشت بارسلونا استراحت کنید.

 

روز سوم گشت بارسلونا

سومین و آخرین روز گشت بارسلونا را گشتی کوتاه در محله گوتیک آغاز می کنیم و سپس به بازدید از قلعه بارسلونا و تعدادی از مهمترین موزه های این شهر می رویم. در آخر نیز یک نمایش استثنایی را به نظاره خواهیم نشست.

اولین مقصد امروز ما در گشت بارسلونا ، بازدید از یک موزه خوشمزه است؛ موزه شکلات. با پرداخت 6 یورو در این موزه می توانید با تاریخچه شکلات و رواج آن در اروپا آشنا شوید. همچنین از فرهنگ ها و رسوم شکل گرفته پیرامون این خوراکی خوشمزه مطلع شوید.

بارسلونا به عنوان یکی از بنادر اصلی اسپانیا، از شهرهایی بوده که در ورود شکلات به اروپا نقش زیادی داشته و شکلات نیز باعث رونق اقتصادی مرکز ایالت کاتالونیا بوده است. همچنین یکی دیگر از نکات جذاب موزه شکلات بارسلونا، مجسمه های شکلاتی زیبایی است که روز شما را خواهند ساخت.

بعد از موزه شکلات وقت این است که به قدیمی ترین بخش شهر بارسلونا سر بزنیم. محله گوتیک با داشتن کوچه ها و خیابان های باریک و ساختمان ها چند طبقه، یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در بافت تاریخی این شهر است.

هر چند گشت و گذار در این محله به تنهایی یک فعالیت لذت بخش خواهد بود، با اینحال تعدادی از جاذبه های قابل توجه بارسلونا را می توانید در آن پیدا کنید. اگر به هنر بخصوص هنر نقاشی علاقه مندید، موزه پیکاسو می تواند حسابی شما را ذوق زده کند. در این موزه می توانید تعدادی از آثار این نقاش اسپانیایی را از نزدیک ببینید. ورودی این موزه 12 یورو است.

بعد از گشت و گذار در محله گوتیک، مقصد بعدی روز سوم گشت بارسلونا تپه مونتجویک (Montjuïc Hill) خواهد بود که میزبان تعدادی از جاذبه های زیبای بارسلونا است. این تپه در قرون گذشته نقش مهمی در تاریخ بارسلونا داشته است.

حکومت مرکزی اسپانیا با احداث یک قلعه در بالای این تپه (Montjuïc Castle) سعی بر کنترل ایالت جدایی طلب کاتالونیا داشته اند. امروزه می توانید از این قلعه، زندان و میدان اعدام بازمانده از آن دوران بازدید کنید. بلیت ورودی این مجموعه تنها 5 یورو است.

قلعه مونتجویک

قلعه مونتجویک

 

یکی دیگر از جاذبه های روی تپه مونتجویک، موزه «شهر اسپانیایی» (Poble Espanyol) است. اگر دوست دارید با مناطق مختلف اسپانیا بیشتر آشنا شوید، حتما از این موزه بازدید کنید. در این مجموعه که در سال 1929 میلادی ساخته شده است، 117 ساختمان وجود دارد که نشانگر سبک های 15 ایالت اسپانیا است. بلیت ورودی این مجموعه 3/6 یورو است.

برنامه گشت بارسلونا در اینجا به پایان خواهد رسید، اما شما با توجه به زمان پرواز برگشتتان می توانید تصمیم بگیرید در تپه مونتجویک بمانید و از دیگر جاذبه های آن مانند موزه ملی هنر کاتالونیا و یا فواره جادویی (Magic Fountain) بازدید کنید.

بارسلونا یکی از اصلی ترین مقصدهای گردشگری در سرتاسر دنیاست که تعداد بیشماری جاذبه را در خود جا داده است. بازدید از تمامی جاذبه های گردشگری این شهر و گشت و گذار در تمام محلات آن نیازمند صرف چندین هفته و حتی چندین ماه زمان است. اما ما تلاش کردیم با گنجاندن اصلی ترین جاذبه ها، برنامه گشت بارسلونا در سه روز را برای شما آماده کنیم.

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در تاریخ: 2018/12/30

برنامه گشت بارسلونا در 3 روز

برنامه گشت بارسلونا در 3 روز

برنامه گشت بارسلونا در 3 روز

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *