شنبه 29 اردیبهشت 1403
اشتراک گذاری در تاریخ: 2019/04/23
5/5 - (3 امتیاز)

بی شک تمام چیزی که برای یک تعطیلات شگفت انگیز نیاز دارید را در مادرید پیدا خواهید کرد. از معماری زیبایی که شبیه به قصه ها است تا خیابان ها و محله های زیبایی که برای گشت و گذار عالی هستند. تمام این موارد باعث می شود که مادرید به شهری فراموش نشدنی تبدیل شود که سفر به آن را نباید هرگز فراموش کنید.

حسی که در این شهر جریان دارد به همراه مردم دوست داشتنی و مهمان نواز و جاذبه های بی نظیر باعث شده است تا مادرید به یکی از اصلی ترین مقصدهای گردشگری دنیا تبدیل شود که گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. این شهر به قدری زیبا است که شاید گشت و گذار و کشف تمام جنبه های آن به بیش از چند هفته زمان نیاز داشته باشد.

اما از آنجایی که یکی از محدودیت های ما در سفر زمان است، ما سعی کرده ایم با استفاده از تجربیات آژانس هواپیمایی شرق بهشت در برگزاری متعدد تورهای اسپانیا، برنامه گشت مادرید در 3 روز را به نحوی طراحی کنیم تا بتوانید از اصلی ترین جاذبه های مادرید بازدید کنید. در این برنامه گشت مادرید تمام چیزهایی که برای لذت بردن از پایتخت اسپانیا نیاز دارید را خواهید یافت.

 

از آنجایی که به احتمال زیاد با استفاده از هواپیما به مادرید سفر می کنید، سفر شما در این شهر از فرودگاه بین المللی این شهر آغاز می شود. این فرودگاه 12 کیلومتر با مادرید فاصله دارد اما اصلا نگران نباشید زیرا دسترسی آن به شهر مادرید فوق العاده است. برای رفتن به مرکز شهر راه های مختلفی پیش روی شما است که بر اساس نیاز و سلیقه می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

اگر وسایل زیادی همراه دارید تاکسی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تاکسی های فرودگاه مادرید با دریافت 30 یورو شما را به هر جایی در مرکز شهر خواهند رساند. یکی دیگر از وسایلی که برای رسیدن به مادرید می توانید استفاده کنید، مترو است. با سوار شدن بر خط 8 مترو می توانید به ایستگاه Nuevos Ministerios رفته و از آنجا بر اساس مقصد نهایی، مسیر خود را انتخاب کنید.

یکی دیگر از راه های مناسب برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر، استفاده از قطارهای شهری (cercanías) هستند. قطارها نسبت به دیگر وسایل نقلیه راحت تر و ارزان تر هستند. بلیت یک طرفه قطار 6/2 یورو است و با استفاده از آن می توانید به هر ایستگاهی که مد نظرتان هست بروید.

 

برای مشاهده تورهای اسپانیا کلیک کنید

 

روز اول گشت مادرید

مطمئنا اولین جایی که برای بازدید در گشت مادرید باید در نظر داشته باشید، موزه رینا سوفیا (Reina Sofía Museum) است. این موزه به آثار هنری قرن بیستم میلادی اختصاص دارد و بیش از 20 هزار اثر هنری شگفت انگیز از هنرمندان بزرگی مانند پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را در خود جای داده است. شاید معروف ترین اثر این موزه، تابلوی گرنیکا اثر پیکاسو باشد.

موزه رینا سوفیا

موزه رینا سوفیا

 

بازدید از این موزه نزدیک به سه ساعت زمان خواهد برد و اگر دوست دارید تجربه بهتری از این موزه داشته باشید، می توانید از تورهای خود موزه استفاده کنید. موزه هر روزه (به جز سه شنبه ها) از ساعت 10 تا 21 میزبان بازدید کنندگان است (یکشنبه ها تا ساعت 19). بهای بلیت موزه رینا سوفیا 10 یورو است اما اگر به صورت آنلاین از سایت خود موزه خریداری کنید، فقط 9/8 یورو پرداخت خواهید کرد.

اما یکی از نکات جذاب موزه های مادرید، زمان های بازدید رایگان این موزه ها است. در تمامی روزها از ساعت 19 تا 21 و یکشنبه ها از ساعت 13:30 تا 19 می توانید به صورت رایگان از موزه های مادرید بازدید کنید. اما فراموش نکنید که این ساعات بسیار شلوغ هستند و حتی ممکن است بخشی از نمایشگاه ها تعطیل باشند.

بعد از بازدید از موزه رینا سوفیا، با تنها 15 دقیقه پیاده روی می توانید به بزرگترین پارک مادرید بروید. پارک Retiro، یکی از باغ های سلطنتی مادرید بوده است که امروزه تا ساعت 24 (از ماه آوریل تا سپتامبر) و 22 (از ماه اکتبر تا مارس) برای بازدید گردشگران باز است.

در این پارک علاوه بر تماشای بناهای شگفت انگیزی مانند قصر شیشه ای (Palacio de Cristal del Retiro) که یک گلخانه ساخته شده متعلق به سال 1887 میلادی است و یادبود آلفونسوی دوازدهم، می توانید در دریاچه این پارک نیز قایق سواری کنید. هزینه اجاره قایق 6 یورو و در روزهای آخر هفته 8 یورو است.

قصر شیشه ای

قصر شیشه ای

 

بعد از لذت بردن از هوای تمیز و طبیعت زیبای پارک رتیرو، نوبت یک تجربه اسپانیایی اصیل است. در این مرحله از روز اول گشت مادرید ، پیشنهاد می کنیم به تماشای یک کنسرت فلامنکو (Flamenco) بروید. هر چند این موسیقی در منطقه آندلس در جنوب اسپانیا ریشه دارد، اما مادرید نیز یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از آن است.

مکان های مختلفی در مادرید به نمایش این موسیقی می پردازند اما Las Carboneras یکی از بهترین ها است. برای رسیدن به این سالن کافی است از پارک رتیرو سوار مترو شوید و با طی کردن 4 ایستگاه، بعد از 20 دقیقه در ایستگاه Opera از مترو پیاده شوید و با چند دقیقه پیاده روی به سالن برسید.

بعد از تماشای موسیقی و رقص سنتی فلامنکو، برنامه روز اول گشت مادرید شما به پایان خواهد رسید و باید به هتل بروید تا برای روز دوم گشت مادرید استراحت کنید.

 

روز دوم گشت مادرید

در روز دوم گشت مادرید از برخی از مشهورترین جاذبه های تاریخی مادرید بازدید خواهید داشت و سپس یک شب دلپذیر را در یکی از بهترین خیابان های مادرید تجربه خواهید کرد.

اولین جاذبه ای که در دومین روز گشت مادرید بازدید خواهیم کرد، معبد دبود (Temple of Debod) است. در نگاه اول شاید تصور کنید این مجموعه به معبدهای مصر باستان شبیه است. باید بگوییم که درست فهمیدید! این معبد در واقع یک معبد مصری است که 200 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است و در سال 1968 میلادی به اسپانیا منتقل شده است!

این معبد از ساعت 10 تا 20 باز خواهد بود و بازدید از آن رایگان است. این مکان یکی از بهترین نقاط مادرید برای ثبت تصاویر زیبا است. انعکاس درختان و معبد در آب دریاچه ترکیب شگفت انگیزی برای ثبت تصاویر فراموش نشدنی است.

معبد دبود

معبد دبود

 

بعد از معبد دبود با 15 دقیقه پیاده روی به کاخ سلطنتی مادرید خواهید رسید. این مجموعه بزرگترین کاخ سلطنتی غرب اروپا و بزرگترین بنای شهر مادرید است که 135 هزار متر مربع مساحت و 3418 اتاق دارد. در حال حاضر از ساعت 10 تا 18 (20 در نیمه اول سال) می توانید از این مجموعه بازدید کنید.

پیشنهاد می کنیم با پرداخت 30 یورو در تور 90 دقیقه ای این مجموعه ثبت نام کنید تا بتوانید به راحتی تمام زیبایی های این مجموعه را کشف کنید. البته می توانید به صورت انفرادی نیز از کاخ سلطنتی مادرید بازدید کنید که هزینه آن بر اساس بخش های مورد نظرتان تغییر خواهد کرد. همچنین در 2 ساعت پایانی روز، ورود به این مجموعه رایگان خواهد بود.

همچنین در روزهای چهارشنبه و شنبه می توانید مراسم تشریفاتی تعویض گاردهای سلطنتی را از نزدیک تماشا کنید. بعد از گشت و گذار در کاخ سلطنتی مادرید خواهید فهمید که این مجموعه یکی از بهترین جاذبه هایی است که در گشت مادرید بازدید خواهید کرد.

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

 

با 10 دقیقه پیاده روی از کاخ سلطنتی به یکی از زیباترین میدان های تاریخی مادرید که متعلق به 400 سال پیش است خواهید رسید. میدان شهرداری (Plaza Mayor) در همه اوقات مملو از گردشگران و اجراهای خیابانی است. علاوه بر این معماری این مجموعه نیز چشم هر بیننده ای را به خود جذب خواهد کرد. همچنین یک مجسمه برنزی متعلق به قرن 17 میلادی از فیلیپ سوم در میانه میدان قرار دارد.

فراموش نکنید اطراف این میدان رستوران ها و کافه های متعددی قرار دارد. استراحت در آنها و خوردن یک فنجان قهوه و یا یک وعده غذای اسپانیایی به همراه تماشای رفت و آمد مردم در میدان تجربه ای فراموش نشدنی است.

اما بعد از میدان شهرداری، نوبت بارزترین جاذبه گردشگری مادرید است. کافی است 5 دقیقه پیاده روی کنید تا به میدان دروازه خورشید (Puerta del Sol) برسید. این میدان قلب تپنده شهر و نقطه صفر تمام جاده های اصلی اسپانیا است.

در اطراف این میدان تقریبا هر چیزی که بخواهید می توانید پیدا کنید؛ از انواع فروشگاه ها تا رستوران ها و کافه های مختلف. قبل از ترک این میدان حتما با مجسمه مشهور خرس و درخت توت فرنگی (El Oso y El Madroño) عکس بگیرید. این مجسمه یکی از نمادهای اصلی شهر مادرید است و نقش آن را بر روی لوگوی باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید نیز خواهید دید.

مجسمه خرس و درخت توت فرنگی

مجسمه خرس و درخت توت فرنگی

 

مقصد بعدی شما در روز دوم گشت مادرید ، خیابان گران ویا (Gran Vía) خواهد بود. این خیابان با میدان دروازه خورشید تنها 5 دقیقه فاصله دارد. این خیابان مملو از سالن های تئاتر و سینماو فروشگاه های بزرگ است. وقتی به این خیابان پا بگذارید خواهید فهمید که گران ویا یکی از زنده ترین و پر انرژی ترین نقاط در اسپانیا است.

بعد از قدم زدن در خیابان گران ویا به هتل بروید تا روز دوم گشت مادرید را به پایان برسانید.

 

روز سوم گشت مادرید

پیشنهاد می کنیم اگر در تعطیلات به مادرید سفر کرده اید، سومین و آخرین روز گشت مادرید را با بازدید از بازار بزرگ El Rastro در منطقه La Latina آغاز کنید. این بازار روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 15 باز است و در غرفه های آن تقریبا هر چیزی پیدا خواهد شد؛ از لباس و جواهرات تا آثار هنری و کتاب های کمیاب.

اما اگر در روزهای تعطیل هفته در مادرید نبودید، گشت و گذار در محله La Latina نیز می تواند جذابیت زیادی داشته باشد. علاوه بر معماری زیبا، این محله تاریخی پر از کافه ها و بارهای مختلفی است که غذای اسپانیایی سرو می کنند.

مقصد بعدی شما در سومین روز گشت مادرید ، موزه پرادو (Prado Museum) است. کافی است سوار خط 1 مترو شوید و در ایستگاه Atocha پیاده شوید. این موزه به عقیده بسیاری بزرگترین کلکسیون هنر اروپایی در سرتاسر جهان است. در این موزه نزدیک 16 هزار نقاشی، 4800 کتاب و هزار مجسمه نگهداری می شود.

موزه از ساعت 10 تا 20 (ساعت 19 روزهای یکشنبه و تعطیلات) باز است و هزینه بلیت آن 15 یورو خواهد بود. همچنین برای راحتی می توانید تورهای این موزه را رزرو کنید تا یک راهنما تمام اطلاعات این موزه را برای شما توضیح دهد.

موزه پرادو

موزه پرادو

 

حالا وقت این است که یک تجربه منحصر به فرد را در مادرید تجربه کنید. بعد از موزه پرادو سوار اتوبوس خط 27 شوید و بعد از عبور از 15 ایستگاه و طی 25 دقیقه، به یکی از معروفترین استادیوم های فوتبال دنیا برسید؛ سانتیاگو برنابئو (Santiago Bernabéu).

بازدید از این استادیوم که استادیوم خانگی باشگاه فوتبال رئال مادرید است، حدود 90 دقیقه زمان می برد و در آن می توانید تمام بخش های استادیوم از زمین تا رختکن و موزه افتخارات باشگاه را تماشا کنید. هزینه تور با راهنما 32 یورو است اما می توانید با پرداخت 18 یورو به صورت انفرادی از استادیوم بازدید کنید.

زمان بازدید از این استادیوم تا ساعت 19 است اما حواستان باشد که روزهایی که رئال مادرید در این استادیوم بازی دارد، زمان بازدید می تواند تغییر کند.

استادیوم سانتیاگو برنابئو

استادیوم سانتیاگو برنابئو

 

بعد از بازدید از استادیوم سانتیاگو برنابئو سوار خط 10 مترو شده و در ایستگاه Príncipe Pío پیاده شوید و با ده دقیقه پیاده روی به تله کابین مادرید (Teleférico de Madrid) برسید. این تله کابین 11 دقیقه شما را از Parque del Oeste به Casa de Campo می رساند و در این 2457 متر می توانید بخشی از زیباترین مناظر مادرید را تماشا کنید.

البته زمان بازدید از این جاذبه ممکن است در ماه های مختلف تغییر کند، پس بهتر است قبل از بازدید از آن حتما بررسی کنید. بلیت یک طرفه تله کابین مادرید 5/4 یورو و بلیت دو طرفه آن 6 یورو است.

بعد از تله کابین سواری بر فراز مادرید، برنامه روز سوم گشت مادرید شما نیز به پایان خواهد رسید و باید برای رفتن به فرودگاه آماده شوید.

با اینکه بازدید از تمام جاذبه ها و زیبایی های مادرید در 3 روز غیر ممکن است، اما ما تلاش کردیم در یک برنامه سه روزه گشت مادرید ، اصلی ترین جاذبه های این شهر را بگنجانیم تا بتوانید سفری لذتبخش به پایتخت اسپانیا داشته باشید.

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در تاریخ: 2018/12/30

برنامه گشت مادرید در 3 روز

برنامه گشت مادرید در 3 روز

برنامه گشت مادرید در 3 روز

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *