شنبه 29 اردیبهشت 1403
اشتراک گذاری در تاریخ: 2019/04/23
5/5 - (3 امتیاز)

شاید بروکسل بزرگترین شهر بلژیک باشد، اما بروژ  اصلی ترین مقصد گردشگرانی است که به بلژیک سفر می کنند. بروژ با داشتن بافت تاریخی شگفت انگیزی که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و همچنین خانه های تاریخی زیبا، یکی از پرطرفدارین مقصدهای گردشگری در شمال اروپا است. همچنین کانال های آب جذابی که در سراسر شهر پراکنده اند این شهر را به ونیز شمال اروپا تبدیل کرده اند.

گردشگرانی که به بروژ سفر کرده اند معتقدند بازدید از این شهر بی نظیر مانند سفر به داستان های پریان است. مساحت بافت تاریخی بروژ در حدود 4 کیلومتر مربع است که باعث می شود گشت و گذار در این محدوده و تماشای جاذبه های اصلی آن کار سختی نباشد. اما در همین محدوده نیز جاذبه های بسیار زیبایی وجود دارد که همراه با موسیقی محلی، غذاهای خوشمزه و شکلات های بلژیکی بروژ را به یکی از بهترین مقصدهای سفر تبدیل می کند.

به همین دلیل ما با استفاده از تجربیات بالای آژانس هواپیمایی شرق بهشت در برگزاری تورهای بلژیک ، بهترین برنامه گشت بروژ را برای شما طراحی کرده ایم تا بتوانید زیبایی های این شهر رویایی را در یک روز ببینید.

 

برای مشاهده تورهای بلژیک کلیک کنید

 

برنامه گشت بروژ

بروژ شهر نسبتا کوچکی است و گردشگران معمولا یک سفر یک روزه از بروکسل به مقصد بروژ انجام می دهند تا از این شهر بازدید کنند. همچنین بدلیل مسافت کم جاذبه ها از یکدیگر، پیشنهاد می کنیم پیاده روی را برای گشت و گذار در این شهر زیبا انتخاب کنید.

پیشنهاد ما این است که گشت بروژ را با منطقه زیبای Rozenhoedkaai شروع کنید. این محله فوق العاده شگفت انگیز با خانه های آجری زیبای بازمانده از دوران قرون وسطی و نزدیکی به برج ناقوس بروژ، یکی از جذابترین مناطق این شهر خواهد بود. Rozenhoedkaai یکی از جذابترین مناطق برای عکاسی است؛ پس اگر شما هم دوست دارید عکس های زیبایی از بروژ بگیرید حتما به این منطقه سر بزنید.

همانطور که گفتیم یکی از دلایل شهرت بروژ در بین گردشگران، کانال های زیبای این شهر است. پس پیشنهاد بعدی ما برای گشت بروژ ، قایق سواری در این کانال ها است. قایق سواری در کانال های بروژ باعث می شود با زیبایی های این شهر بیشتر آشنا شوید و از مناظر مختلف لذت ببرید.

این بخش از گشت بروژ حدود نیم ساعت زمان نیاز دارد و کمتر از 10 یورو هزینه خواهد داشت. با کمتر از 5 دقیقه

پیاده روی در حاشیه کانال بروژ می توانید به مرکز قایق سواری Boottochten Brugge بروید و از تور خوب این مرکز استفاده کنید. همچنین یک راهنمای انگلیسی زبان در این تور با شما همراه است و درباره تاریخچه و بخش های مختلف شهر با شما صحبت خواهد کرد.

بعد از اینکه از قایق سواری در بروژ لذت بردید، بهتر است به سراغ کلیسای بانوی ما (Church of Our Lady) بروید. البته نگران پیدا کردن این کلیسا نباشید چون برج این کلیسا دومین برج بلند آجری در سرتاسر جهان است و به راحتی آن را پیدا خواهید کرد.

این کلیسا علاوه بر معماری بسیار زیبا، میزبان مجسمه حضرت مریم (Madonna of Bruges) است. این اثر شگفت انگیز از معدود آثار میکل آنژ که در خارج از ایتالیا نگهداری می شود. بازدید از این کلیسا رایگان است اما برای تماشای موزه و مجسمه حضرت مریم باید 4 یورو پرداخت کنید.

کلیسای بانوی ما

کلیسای بانوی ما

 

همچنین پل Bonifacius که یکی از زیباترین پل های بروژ است پشت این کلیسا قرار دارد. فراموش نکنید که حتما چند لحظه ای روی این پل توقف کنید و سلفی های زیبایی بگیرید.

در مرحله بعدی گشت بروژ پیشنهاد می کنیم به محله Begijnhof در جنوب کلیسا بروید.این مکان تاریخی از قرن 13 تا 16 میلادی محل سکونت گروهی از زنان مسیحی بوده است که زندگی خود را وقف مراقبت از بیماران و نیازمندان کرده بودند. امروزه این محل مکان مناسبی برای استراحت کردن و فرار از شلوغی های شهر است.

همچنین اگر دوست دارید یک تجربه بی نظیر داشته باشید، در جنوب این محل دریاچه عشق (Minnewater) قرار دارد که پر از پل ها و آبگیرهایی است که با وجود قوهای سفید حسابی تماشایی هستند.

پیشنهاد ما برای این بخش از برنامه گشت بروژ ، یک تجربه فوق العاده از غذاهای بلژیکی است. بعد از تماشای قوهای سفید دریاچه عشق کافی است 5 دقیقه به سمت شمال پیاده روی کنید تا به رستوران The Halve Maan برسید. در این رستوران می توانید بهترین غذاهای بلژیکی را با هزینه تقریبی 25 یورو میل کنید. همچنین بعد از ناهار با پرداخت 10 یورو می توانید در تور آشنایی با فرهنگ آشپزی بلژیکی شرکت کنید.

اما هنوز بخش خوشمزه گشت بروژ به پایان نرسیده است. یکی از سوغاتی های اصلی بلژیک، شکلات های بلژیکی است. پیشنهاد می کنیم به فروشگاه The Chocolate Line حتما سر بزنید. این فروشگاه یکی از جذاب ترین شکلات فروشی های دنیا است که می توانید تجربه های تکرار نشدنی داشته باشید.

اما در این مرحله از گشت بروژ ، وقت این است که از اصلی ترین جاذبه بروژ بازدید کنید. میدان تاریخی بروژ (Grote Markt) از بیش از هزار سال پیش مرکز بروژ بوده است و بهترین مکان برای آشنایی با زندگی روزمره این شهر است. همچنین جالب است بدانید که از سال 968 میلادی، هر چهارشنبه یک بازارچه محلی در این مکان برگزار می شود.

میدان تاریخی بروژ

میدان تاریخی بروژ

 

اما علاوه بر تمام ساختمان های زیبای اطراف این میدان، بارزترین اثر این میدان برج ناقوس 83 متری بروژ است. این برج بی شک یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی بلژیک است و با پرداخت 12 یورو و بالا رفتن از 366 پله، می توانید نمایی شگفت انگیز از بروژ را تماشا کنید.

ناقوس بروژ

ناقوس بروژ

 

اما پشت این میدان نیز یکی دیگر از میدان های جذاب بروژ را می توانید پیدا کنید. میدان بورگ (Burg) محل قرارگیری شهرداری بروژ و ساختمان زیبای Brujse Vrije است. همچنین در حاشیه این میدان کلیسای زیبای خون مقدس (Basilica of the Holy Blood) قرار دارد. در این کلیسا ظرفی وجود دارد که مسیحیان معتقدند قطره ای از خون حضرت عیسی در آن است و از بیت المقدس به غنیمت گرفته شده است.

پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید از کلیسای خون مقدس به حاشیه کانال Gronerei بروید. این کانال کوچک یکی از زیباترین بخش های کانال بروژ است که با داشتن درختان و پیچک های فراوان حسابی تماشایی است.

اما آخرین فعالیتی که ما در گشت بروژ به شما پیشنهاد می کنیم، خوردن یک شام خوشمزه در یکی از رستوران های خوب بروژ است. پیدا کردن یک رستوران خوب برای صرف یک شام مناسب در بروژ کار راحتی نیست. برخی از رستوران ها بسیار شلوغ هستند و برخی دیگر از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند.

اما T Risico یک رستوران دنج و با غذاهای خوشمزه است که می تواند خوشمزه ترین غذاهای بلژیکی را برای شما آماده کند. یک وعده غذای خوب در این رستوران حدود 20 یورو هزینه خواهد داشت.

بعد از صرف شام برنامه گشت بروژ شما به پایان خواهد رسید و برای بازگشت به بروکسل باید آماده شوید. هر چند سعی کردیم در این برنامه یک روزه گشت بروژ تمام جاذبه های اصلی این شهر را بگنجانیم، اما به هر صورت شهری به اهمیت بروژ پر از نکات و جاذبه هایی است که شاید در چند روز نتوانیم همه آنها را از نزدیک درک کنیم.

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در تاریخ: 2018/12/30

برنامه گشت بروژ در یک روز

برنامه گشت بروژ در یک روز

برنامه گشت بروژ در یک روز

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *