شنبه 29 اردیبهشت 1403
اشتراک گذاری در تاریخ: 2019/04/23
5/5 - (3 امتیاز)

بروکسل به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر بلژیک، یکی از اصلی ترین مقصدهای گردشگرانی است که قصد دارند به بلژیک سفر کنند. با وجود جاذبه های زیبایی مانند میدان تاریخی شهر و سازه شگفت انگیز اتمیوم، طیف متنوعی از فعالیت ها و جاذبه ها در بروکسل منتظر شما هستند. همچنین فراموش نکنید که بروکسل دفتر مرکزی اتحادیه اروپا و سازمان پیمان ناتو را نیز در خود جای داده است.

ما سعی کردیم با استفاده از تجربیات متعدد آژانس هواپیمایی شرق بهشت در برگزاری تورهای بلژیک و بروکسل، یک برنامه جذاب از گشت بروکسل برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در 3 روز از جاذبه های اصلی بروکسل بازدید کنید و تمام زیبایی های این شهر بی نظیر را تجربه کنید.

 

برای مشاهده تورهای بلژیک کلیک کنید

 

روز اول گشت بروکسل

با توجه به زمان ورودتان به بروکسل، می توانید تصمیم بگیرید که زمانی را در شهر بچرخید تا با محیط و فضای بروکسل آشنا شوید و یا به بازدید از جاذبه های اصلی شهر بپردازید. بعد از رسیدن به بروکسل و تحویل محل اقامتتان، پیشنهاد می کنیم از سرویس اجاره دوچرخه بروکسل (Villo) استفاده کنید. استفاده از دوچرخه یکی از فعالیت های محبوب شهروندان و گردشگران بروکسل است که علاوه بر هزینه پایین، به شما اجازه می دهد زیبایی های شهر را بهتر درک کنید. از طرفی خودروها اجازه ورود به برخی از خیابان های تاریخی مرکز شهر را ندارند اما با دوچرخه می توانید این مشکل را نیز برطرف کنید.

برای شروع گشت بروکسل و آشنایی با این شهر، بهترین انتخاب شما میدان مرکزی تاریخی بروکسل (Grand Place) است؛ پس اولین روز از گشت بروکسل را با بازدید از این جاذبه آغاز کنید. میدان مرکزی بروکسل یکی از زیباترین میدان های دنیا است و با داشتن ساختمان های زیبا و خیابان های سنگفرش شده، نمونه ای کامل از معماری تاریخی شهرهای بلژیک است.

اگر دوست نداشتید از دوچرخه استفاده کنید، می توانید با مترو و یا تراموای بروکسل و استفاده از ایستگاه Centrale، به این میدان دسترسی داشته باشید.

بارزترین بنای این مجموعه، شهرداری بروکسل (Town Hall)  است. همچنین پیشنهاد می کنیم در این میدان از موزه زیبای شهر بروکسل (Musée de la Ville de Bruxelles)  نیز بازدید کنید. این موزه غیر از روزهای دوشنبه، از ساعت 10 تا 17 پذیرای بازدید کنندگان است و شما با پرداخت 8 یورو می توانید از آن بازدید کنید.

میدان مرکزی بروکسل

میدان مرکزی بروکسل

 

 بعد از بازدید از موزه بروکسل، با کمتر از 5 دقیقه دوچرخه سواری و یا پیاده روی به نماد و شگون شهر بروکسل خواهید رسید؛ مانکن پیس (Manneken Pis). این مجسمه برنزی 61 سانتی متری که در سال 1619 میلادی ساخته شده است، کودکی را نمایش می دهد که در حال ادرار است.

مانکن پیس

مانکن پیس

 

اما زیبایی های بروکسل تنها به آثار تاریخی بازمانده از قرون وسطی محدود نمی شود. بعد از بازدید از مانکن پیس به سمت خیابان اتمیوم (Avenue de l’Atomium) حرکت کنید تا یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های اروپا را از نزدیک ببینید. سازه غول پیکر اتمیوم (Atomium) از 9 توپ فلزی بزرگ تشکیل شده که در سال 1958 برای نمایشگاه بین المللی بروکسل ساخته شده است. این سازه 102 متری که یکی از نمادهای بروکسل و بلژیک است، از ساختار اتم آهن الهام گرفته است.

همچنین اگر دوست داشتید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، از خط 6 مترو و یا خط 7 تراموا استفاده کنید و در ایستگاه Heysel پیاده شوید. بلیت ورودی این مجموعه 12 یورو است که با آن می توانید از تمامی بخش های این مجموعه بازدید کنید. همچنین اتمیوم در تمامی روزهای هفته نیز باز است.

اتمیوم

اتمیوم

 

آخرین جاذبه ای که در اولین روز از گشت بروکسل خواهید دید، کاخ دادگستری (Place Poelaert) است. در اینجا می توانید که یک نمای 360 درجه زیبا از شهر بروکسل داشته باشید. برای رسیدن به کاخ دادگستری می توانید از مترو و یا خط 92 تراموای بلژیک استفاده کنید و در ایستگاه Louise پیاده شوید.

 بعد از اینکه از تماشای چشم انداز بروکسل سیر شدید، به سمت هتل حرکت کنید تا با یک خواب راحت، اولین روز گشت بروکسل را به پایان برسانید.

 

روز دوم گشت بروکسل

فراموش نکنید روز دوم گشت بروکسل را با یک صبحانه کامل در هتل آغاز کنید. اولین جاذبه ای که در دومین روز از گشت بروکسل بازدید خواهید کرد، موزه سلطنتی هنرهای زیبای بروکسل (Royal Museum of Fine Arts) است که می توانید با تاریخ بلژیک و بروکسل بیشتر آشنا شوید و تعدادی از برترین آثار هنرمندان سرتاسر جهان، بخصوص بلژیکی ها را تماشا کنید.

موزه هنرهای زیبای بروکسل در تمام روزهای هفته از ساعت 10 تا 17 باز است و با پرداخت 8 یورو می توانید از آن بازدید کنید.

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بروکسل

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بروکسل

 

یکی دیگر از موزه هایی که در این شهر نباید از دست دهید، موزه موسیقی بروکسل (Musée des instruments de musique de Bruxelles) است. در این موزه تخصصی موسیقی می توانید بیش از 8000 آلت موسیقی را تماشا کنید و با تاریخچه آنها آشنا شوید. این موزه نیز در تمامی روزهای هفته باز است و برای تهیه بلیت ورودی آن باید 10 یورو بپردازید.

اگر ترجیح می دهید بجای دوچرخه از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ایستگاه Royale نزدیک ترین ایستگاه به این دو موزه است.

بعد از بازدید از این جاذبه ها می توانید به رستوران  Moeder Lambic بروید و یک وعده بی نظیر از غذاهای بلژیکی را امتحان کنید. صرف یک وعده غذای بلژیکی کامل همراه با پیش غذا و دسر حدود 30 یورو قیمت خواهد داشت.

 بعد از صرف ناهار نیز می توانید در بلوار واترلو (Boulevard de Waterloo) که یکی از خیابان های خوب برای خرید است گشتی بزنید. همچنین در انتهای روز، می توانید با قدم زدن در باغ گیاه شناسی (Botanical Gardens) بعد ار ظهر دل انگیزی را تجربه کنید. ورودی این مجموعه شگفت انگیز تنها 6 یورو قیمت دارد.

 بدین ترتیب دومین روز از گشت بروکسل شما نیز به پایان خواهد رسید.

 

روز سوم گشت بروکسل

امروز آخرین روز شما در بروکسل است و در انتهای روز باید از این شهر زیبا خداحافظی کنید. سومین روز گشت بروکسل با دو روز پیش کاملا متفاوت است. همانطور که گفتیم بروکسل میزبان مقر اتحادیه اروپا است. یکی از مناطقی که حتما باید بازدید کنید، منطقه اداری بروکسل است.

بهتر است گشت خود را با بازدید از میدان لوکزامبورگ (Place du Luxembourg) آغاز کنید. این میدان در روزهای کاری مملو از سیاست مداران و دیپلمات هایی است که در حال عبور و یا صرف قهوه در کافه های اطراف میدان هستند. شما نیز با کمتر از 3 یورو می توانید یک فنجان قهوه در این میدان بخورید. راحت ترین راه دسترسی به این مجموعه رفتن به ایستگاه Luxembourg خواهد بود.

میدان لوکزامبورگ

میدان لوکزامبورگ

 

بعد از بازدید میدان، به پارلمان اروپا (European Parliament Hemicycle) که بزرگترین پارلمان چند ملیتی دنیا است سری بزنید. این مجموعه برای گردشگران نیز امکانات خاصی تدارک دیده است که می توانید از آن استفاده کنید (Parlamentarium).

آخرین جاذبه ای که بهتر است در سومین روز گشت بروکسل بازدید کنید، موزه تاریخ اروپا است. در این موزه می توانید با فرهنگ و تاریخ قاره اروپا بیشتر آشنا شوید. این موزه نیز فاصله کمی با پارلمان اروپا دارد و با تنها چند دقیقه پیاده روی به آن خواهید رسید. همچنین بازدید از این دو مجموعه کاملا رایگان است.

 

بدین ترتیب سه روز گشت بروکسل شما به پایان خواهد رسید. در طراحی این برنامه سعی شد تا تمام جاذبه های اصلی بروکسل گنجانده شود. اما به هر صورت بروکسل مملو از جاذبه های زیبا و فعالیت های هیجان انگیزی است که در یک سفر و سه روز قابل بازدید نیست.

   

یک دیدگاه برای “برنامه گشت بروکسل در 3 روز”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری در تاریخ: 2018/12/30

برنامه گشت بروکسل در 3 روز

برنامه گشت بروکسل در 3 روز

برنامه گشت بروکسل در 3 روز

   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *